Monday, November 7, 2011

Aidiladha :)

Salam…

Hello gadis comel and jejaka tampan… *ini memang trend blogger kot nak reader dia kembang kan? Hehe… selamat hari raya aidiladha. So, amacam raya korang? Best? Banyak berjalan? Well, kalau Tanya aku, jawapan biasa la, duk rumah duapulohempatjam. Quite BORING ohkey but its ok la dah biasa… *cecece biasa la sangat, padahal kat kg memang takde entertainment. Kahkah *ok, tak kelakar, apsal aku gelak nieh..


Buat persiapan pon ala kadar jeh. Sehari before raya dah buat ketupat. Mak yang masak pulut and aku tukang balut jeh. Yes, aku pandai tau balut ketupat. *cecece tak pernah terlepas dari puji diri sendiri yeh kau alia..hehe… dulu masa allahyarham bapak aku ada, dia yang buat, aku tolong tolong jeh, so bila dia dah takde, aku la amik alih tugas dia nieh time raya..jom tengok ketupat yang aku balut. *dengan muka bangga..pehhh ;p

pulut yang di masak oleh ibu tercinta

daun palas kene gulung gulung macam nieh dulu

first step lipat macam nieh.

second, pusing pusing sampai jadi mcm nih. 

third step patutnya ikat kat bawah ketupat tu tapi aku malas sbb sakit kot nak tarik tarik daun palas tu *manja @@


Ok, mak ada buat rendang udang and kari daging. And kakak ada bawa balik lemang,rendang tok and rendang ayam…wah, lengkap. But rendang rendang nieh tak sempat amik gambar dah licin. Haha!

Semalam my uncle ada datang rumah with his new family. Ehem! New? Ok, malas cite. Yang pasti aku first time jumpa his new family nieh. Lama dah tak jumpa my uncle nieh, setiap kali jumpa, kereta and family mesti dah lain.. *lain macam pulak bunyinya kan. Haha! And yang tak boleh blah my uncle tanya “sapa kawan hang sekarang?” then aku pon malu malu sipu la cakap “I’m single, cari sorang” haha! Then yang lagi lagi tak boleh blah, dia tanya “dengan yang Terengganu tu lagi ke?” pehhh itu cerita 3-4tahun lepas kot, masih segar di ingatan dia ea. *ayat skema J sekarang, i'm truly single ;)

opp...abaikan keseksian abang aku..hehehe

No comments:

Post a Comment