Tuesday, November 29, 2011

Status Facebook yang tengah Tiptop

salam...

lately nieh, status nieh asyik lalu jeh kat wall home aku, so aku copy paste jela kat blog... hehehehehe.... anyway,   apa yang di katakan adalah sangat benar ohkay!  jom baca !


Sahabat A: Aku dengar, lelaki yang kau sangat cintai itu tak balas cinta kau.



Sahabat B: Ya.

Sahabat A: Tapi kenapa aku tengok engkau tidak bersedih pun?


Sahabat B: Buat apa aku nak bersedih? Aku hanya kehilangan orang yang tidak cintakan aku. Tetapi dia kehilangan orang yang benar-benar mencintai dirinya. Mungkin dia tak ditakdirkan untuk aku. Mungkin ada jodoh yang lebih baik dari aku untuknya.


Sahabat A: Ya betul tu. Dan Allah SWT sudah sediakan jodoh yang terbaik buat kau. Bersabarlah sahabatku.





hmm.... so, mari kita muhasabah diri sebaik-baiknya...kita kadang kadang alpa dengan keseronokan bercinta dan Allah tu sayang pada kita sebab tu DIA tak nak tengok kita sesat lagi. Allah dah tentukan dah siapa jodoh yang terbaik untuk kita. yeah, tulang rusuk tak akan bertukar :)





Dan segala sesuatu kami jadikan berpasang-pasangan,

supaya kamu mengingat kebesaran Allah” (Adz Dzariyaat

49)





“Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)” (An-Nur 26)


3 comments:

  1. wah..xpenah nampak la pulak status macam tu kat fb sy..hehe tp, laki tuh memang rugi..

    ReplyDelete
  2. kan.... xpelah, salah tulang rusuk kot ;p

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete