Wednesday, November 9, 2011

Dugaan Allah itu sama hebat dengan NikmatNYA

salam...

pehh tajuk... *ok petik dari drama Saffiya jeh bro.. hehe.. dah pukul 2.53am tak boleh tidur..penat aku golek golek still tak boleh tidur. so buka la fesbuk and boring~ tak ada apa pun yang menarik. apsal intro nieh macam tak kene jeh dengan tajuk nieh alia?

ok ok.. actually kata kata yang di petik dari drama saffiya nieh agak terkesan juga dengan diri gua nieh. err...bukan nak cerita sedih but saja nak share. tonite tiba tiba teringat and rindu sangat pada allahyarham my dad. *eh jap, sebelum nieh pon sentiasa ingat but still boleh control...

em, actually tadi ada la bual-bual dengan my friend, dia cakap dia rindu parents dia g Mekah, dia sambut raya dengan adik beradik and saudara mara jeh and terasa sangat bila tak ada mak and ayah. trust me, i faham sangat apa yang u rasa tu.

mengimbau balik 5tahun yang lepas, time raya haji, aku sambut raya dekat melaka, sambut dengan family kawan aku. so tak balik la kampung. then memang aku ingat and melekat lagi kt kepala aku nieh, my dad call tanya kenapa tak balik raya then i said, orang nak try beraya di melaka and cuti pon tak panjang and my dad very upset that time, aku tau dari nada suara dia. rupa rupanya itu adalah hari raya terakhir dia dengan kteorang. sangat menyedihkan kan... maafkan alia bapak.. alia memang tak sangka semua nieh. masa tu aku baru 19 tahun so biasa la darah muda nieh suka sangat ikut suka hati jeh kan. and yes, aku sangat sangat menyesal sebab tak balik beraya bersama :'(

yeup, that time umur aku 19. sejak 19 tahun tanpa kasih sayang seorang ayah *pehh ayat sedih lagi...ok, tak nak sedih. sejak tu aku mula la hidup berdikari, drive kereta dari perak ke melaka sorang sorang, kereta rosak kat highway sorang sorang, pergi bengkel kereta sorang sorang, urus itu, urus ini semua buat sendiri lah. and now aku boleh berdiri di atas kaki sendiri.. cewah... *kerja pon belum.. haha!

so, alia yang korang kenal nieh bukan la seorang yang tanpa masalah, happy jeh selalu, ceria jeh everytime. aku jugak punya masalah, punya rasa sedih, kecewa semua la tapi pengalaman dan dugaan tu membuatkan kita lebih matang. ok, aku tak cakap aku matang ke hape just as a human being kita kene banyak muhasabah diri.

No comments:

Post a Comment