Sunday, December 4, 2011

Perak Melaka Perak Melaka

salam...

hey alls...

just got home last night from Melaka... pheuuww exhausted and already miss my best friend Tirah. but feel badly tak dapat jumpa Maria, Fiza and Adah. diorang semua balik Johor, ada kenduri... at first aku plan macam nak ikut fiza pergi johor, her's best friend wedding tapi macam susah pulak aku nak balik perak sebab aku tumpang Mahirah pergi melaka. hehe.. actually nak pergi melaka neh langsung tak plan pun, just contact contact mahirah then dia cakap nak pergi melaka, so aku pon gedik gedik la nak ikut. hm... wish i could stay longer in Melaka  but unfortunately, i can't !


so, hari rabu we start our journey to melaka, mahirah datang amik aku kat rumah...oh, lupa, kenalkan mahirah, my best friend forever *cewah.. kteorang kawan dari sekolah rendah tapi sekolah lain lain, kampung pon lain lain but dia sekolah di sekolah my dad mengajar, so kenal la cuma masa tu mahirah sombong gila dengan aku *haha!ok, dia malu bukan sombong. then naik form 1 we all satu class so dari situ la kteorang rapat ^^ ...

back to the story, on the way pergi melaka tu kteorang singgah selayang sebab mahirah nak beli goodies untuk wedding kawan dia. around pukul 4 baru la sampai melaka. aku bertapak dekat rumah tirah jela... di sebabkan unplan nak turun melaka so, tak banyak pun aktiviti yang di lakukan, lagipun aku faham jeh student busy buat assignment la and all that, so duk rumah chatting dengan tirah sampai kul3-4pagi. *itupun lepas dia siapkan kerja kerja dia. hehe...

hehe... gambar dengan mahirah takde sebab dia sibuk bawa kete, so letak la gambar perasan sendiri. ngeee ^^

pergi hari rabu, balik hari sabtu. hari sabtu tu mahirah datang amik aku dekat jusco. hm.. sempat la lepak lepak jusco jap dengan tirah and wan her's boyfie kan... lepak makan makan kat old town makan laksa dia yang langsung tak sedap, tapi aku kan suka amik pic so, snap jela walaupun tak sedap ! grr~~ *marah, muka dah hijau, nampak tak? ok merepek ;p dekat jusco tu, mak aiiii ramai gila kot orang! aku rasa melaka semakin ramai orang la. dulu masa first first duk melaka, rasa peaceful jeh, tak ramai orang, jalan tak sesak sangat, bangunan pun tak banyak. sekarang aku tengok dah macam keyyel dah. jalan jem, nak nak kat town! pehh memang hangin! and sejak sebulan yang lalu tak pergi melaka, dah macam macam ada kat area ayer keroh. maju gila!


hm... thats why la aku suka duk melaka sebab cepat membangun, and town dia pon dekat, everythings there! and kalau trend corak shawl/pashmina/hijab baru, melaka paling latest update la, senang la nak jadi antara orang first pakai kan, bangga sket. haha! well, kalau la aku dah kerja nanti, nak turun melaka every week pon takde hal la.


Next stop : Singapore and Penang !! *selagi duit dalam poket tak habis, selagi tu la ko nak enjoy yea alia? ok, baik gunakan sebaik baiknya passport dalam masa dua tahun nieh, kalau tak, rugi rugi! ye dak?? ;p








* HAPPY BIRTHDAY AWAK! saya nak kek awak sikit boleh? ^^

No comments:

Post a Comment